Træn på hotelværelset



At være på farten, uanset om det er ferie eller forretningsrejse betyder ofte sene møder og manglende adgang til et træningscenter.  Disse omstændigheder behøver ikke være en forhindring for at få motion og derfor har vi sammensat et træningsprogram, der kan udføres på hotelværelset. Hermed får du en oplagt mulighed for at beholde dit træningsniveau, mens du er ude at rejse. De fleste øvelser kan udføres med din egen kropsvægt på få minutter, lige når det passer dig. Tidligt om morgenen eller inden du går i seng – det bestemmer du selv.


Et meget hurtigt og kort program kan eksempelvis bestå af 50 mavebøjninger, 15 skrå mavebøjninger til hver side, 50 rygbøjninger og til sidst 20 armbøjninger.


Hvis du har et sjippetov og en træningselastik, er det en god ide at tage dem med. Træningselastikken hverken fylder eller vejer for meget. Til gengæld kan den bruges både til styrke- og udstrækningsøvelser. Sjippetovet er udmærket til at træne cardio.


LÆS OGSÅ: Udstyr, du kan nemt have med i kufferten





Træningsprogram til egen kropsvægt

Start med 5 min. opvarmning, hvor du eksempelvis sjipper. Alternativt kan du prøve et minut af hver af de følgende øvelser: Sprællemand, hop på stedet, løb på stedet, englehop og Burpees (hop op og drop ned i armstrækning). Udfør derefter 3-5 runder af øvelserne, som er er nævnt nedeunder. Start med 3 gentagelser og forhøj niveauet gradvist derefter, når du føler, at du er i stand til at klare mere. Træn f.eks. i 50 sek. og hold 10 sek. pause. Mellem hver runde kan du holde 1-2 min. pause.

Sørg for at få åbnet øvelsesvideoerne i et nyt vindue.

1. Bird dog (3 x 10) (Arm og benstræk samtidig)

2. Hip extension (3 x 10) (Hoftestrækning)

3. Split squat (3 x 10) (Benbøjning med den ene fod)

4. Push-ups (3 x 10) (Armstrækninger)

5. Squat (3 x 15) (Benbøjninger)

6. Plank with leg raise (3 x 20 sek.) (Planke med benløft)

7. Side plank (3 x 20 sek.)

8. Bulgarian split lunges (med en ene fod på stol eller sengekant) (3 x 10) (Fremfald)

9. Dips på stol/seng (3 x 10)

10. Mountain climbers (3 x 10)

Udfører du dette træningsprogram hver anden dag, er du sikkert i stand til at bevare din form.


Relaterede varer
Kettler Sjippetov m/tæller
Elastik - Hård - Grøn
Elastik - Hård - Grøn
DKK 15,00
(DKK 12,00)
TRX Home 2.0 Suspension Trainer Kit
TRX Home 2.0 Suspension Trainer Kit
DKK 1.549,00
(DKK 1.239,20)
Fitnessgruppen - Få råd og vejledning om Fitnessudstyr

Stor butik med udstilling af motionsudstyr - kom og prøv før du køber. Eller kontakt Fitnessgruppen for råd og vejledning. Se korte artikler.

Fitnessgruppen forhandler Fitnessudstyr i rigtig høj kvalitet til Fitnesscentre og Private. Stort udvalg og hurtig levering af motionsudstyr;  Motionscykler, Crosstrainer,  Løbebånd, Romaskiner mv. samt styrketræningsudstyr til alle; Træningsbænke, Håndvægte,   Vægtudstyr, Kettlebells mv.

Vi forhandler de førende mærker; Peak Fitness., Concept 2, Circle Fitness, Kettler, Reebok,   Tunturi, Powertec  m.fl.

Kundeservice

Hos Fitnessgruppen sidder vi klar til at hjælpe dig.

Vi hjælper dig til at finde det rigtige motionsudstyr, vi har hele butikken fyldt med Fitnessudstyr. Ønsker du nyt træningsudstyr derhjemme eller i Fitnesscenteret, så kontakt os.

Vi sørger for hurtig levering - og har I spørgsmål til udstyret eller træning, så hjælper vi gerne.

Fitnessgruppen   |   Viborgvej 107   |   8210 Århus v   |   Tlf: +45 8744 0306   |    Info@fitnessgruppen.dk
0